آرشیو شهریور ماه 1399

مطالب حقوقي و قانوني

چگونه وكيل مناسبي براي خود انتخاب كنيم؟

انتخاب وكيل مناسب براي خود يا كسي كه دوستش داريد مي‌تواند يكي از دشوارترين مسائل مربوط به امور قانوني شما باشد. همچنين اين انتخاب يكي از سخت‌ترين تصميم‌گيري‌هاي شما نيز خواهد بود. بسيار حائز اهميت است كه شما وكيل مناسبي بيابيد كه اعتمادتان را بتواند جلب كند. چيزهاي زياديست كه بايد هنگام بررسي و جست‌و‌جو براي وكيل در نظر بگيريد.

نيازهاي قانوني خود را شناسايي كنيد.

ببينيد كه آيا واقعا به يك وكيل احتياج داريد يا خير. در صورتي كه مشكلي قانوني براي شما پيش آمده است، مهم نيست چه اندازه كوچك، ضروريست كه مشاوره بگيريد. حتي در صورتي كه تصميم گرفتيد وكيلي براي خود در دادگاه انتخاب نكنيد،باز هم يك مشاوره وكالت خوب مي‌تواند به شما كمك كند تا به شرايط قانوني خود آگاه شويد. وكيل شما بايد براي شما حقوق قانونيتان را توضيح دهد و در صورتي كه اتهامي عليه شما وجود دارد آن را برايتان دقيق توضيح دهد. وكيل شما بايد شما را با دفاعياتي كه مي‌توانيد به نفع خود داشته باشيد و با نحوه اجراي قانون كاملا آشنا سازد.

در صورتي كه اتهامي جدي بر شما وارد است، پيشنهاد مي‌شود كه حتما براي روز دادگاه خود وكيل بگيريد. براي اتهامات كوچك مشاوره وكالت كفايت مي‌كند و لزومي نيست كه به سراغ وكيل برويد. براي تعيين ميزان جديت اتهام، ياد بگيريد چه نوع اتهامي بر شما وارد است و پس از شناسايي آن و با مشورت با متخصصين اين حوزه تصميم‌گيري كنيد.

در رابطه با نقش وكيل تحقيق كنيد.

يك وكيل مي‌تواند به شما كمك كند كه تمامي مشكلات قانوني خود را تنظيم كنيد و به عنوان مثال با مجازات هر عمل سرپيچي از قانوني آشنا شويد. يك وكيل خوب شما را با زبان بدن مناسب براي دفاع از خود در صورت لزوم كمك مي‌كند تا بتوانيد راحت‌تر طرف مقابل خود را قانع سازيد كه بي‌گناه هستيد. در صورتي كه پرونده‌اي داريد كه قرار است دادگاهي شود، وكيل بايد در دادگاه حضور بهم رساند و به نفع شما كار كند. هدف اصلي يك وكيل خوب بايد ايجاد بهترين شرايط به نفع شما و بهره‌مندي شما از بهترين نتايج باشد. براي آشنايي بهتر با نقش وكيل تحقيقاتي انجام دهيد و معيارهاي خود را بشناسيد. هنگام مشاوره به وكيل مورد نظر دقت كنيد و در صورتي كه از تمام شرايط بهرمند مي‌باشد، او را انتخاب كنيد. با وكيل احتمالي خود به گفت و گو بپردازيد و خواسته‌هاي خود را مطرح كنيد و ببينيد آيا اين فرد شرايط شما را مي‌پذيرد يا خير.

 

منبع : http://persianlawir.parsiblog.com/Posts/8/